SEO'da rekabet parametreleri saymakla bitmez. Bu parametrelerin bir kısmı SEO rekabet oranınızı doğrudan etkilerken, bir kısmı ise dolaylı yollardan etkilerden. Daha önce SEO uyumlu Domain Seçimi başlıklı yazımızda buna değinmiştik. SEO rekabet analizi bölümümüzde de hemen kısaca bu ...
Link değerleri, SEO yapan kişi tarafından tam olarak bilinmediğinden veya paylaşmak istenmediğinden yeteri kadar açıklanmayan konular arasındadır. Google bir sayfayı indexlerken, sayfa içerisindeki linkleri daha farklı biçimde değerlendirir. Bunun nedeni, Google’a göre her link eşit değerde olmamasıdır. Çünkü link, konu veya ürünün daha detaylı anlatıldığı sayfaya geçiş olarak kullanılmakta ve Google'da bunu çok iyi bilmektedir. Peki nelerdir bu link türleri ?
Site tasarımlarının ziyaretçiler ve arama motorları (SEO) üzerine önemli etkileri vardır. Bu nedenle, tasarım aşaması asla tek yönlü düşünülmemelidir. Daha önceki yazılarımızda (farklı sitelerde), botların ne olduklarını açıklamış ve onların birer ziyaretçi gibi davrandıklarına değinmiştik ve şimdi tasarımın, botlar üzerine etkilerinin daha iyi anlaşılması için o konuya ek olarak bir tanımlama daha yapmak istiyorum:
Seo uyumlu domain adlı yazıma başlamadan önce, alan adının sıralamaya direkt olarak etkilemediğini ancak yararlı olduğunu belirtmek isterim. Arama motorları için, alan adları bir anlam ifade etmez. Sadece sitenin anlam bütünlüğünün tamamlanmış olup olmamasına bakarlar. Örneğin;